Structured Data Markup

Skrevet af i SEO

Senest opdateret

Hvad er Structured Data Markup?

Det har længe været regnet som en fordel at benytte structured data markup til at definere og strukturere vigtige website informationer, som adresse og telefonnummer, hvilket gør Google i stand til at forstå og benytte data ved lokale søgninger.

Derudover giver structured data markup forskellige muligheder for at påvirke og forbedre visningen af dine søgeresultater – rich snippets, ved at tilføje informationer som lagerstatus og pris (og tidligere også et billede af forfatteren), men fx også breadcrumbs og Sitelinks Search Box.

Brugen af structured data åbner også op for at dine structured data kan benyttes til at svare på spørgsmål i Google Knowledge Graph, hvis dit site regnes for at være en autoritet, inden for et given felt.

Google har altid hævdet at brugen af structured data ikke havde indflydelse på rankings, men Googles John Mueller åbner nu op for at det I fremtiden vil være en del af Googles algoritme.

Det er endnu en god grund, og i fremtiden måske den vigtigste, til at benytte structured data markup i arbejdet med at søgemaskineoptimere dit website.

Du er meget velkomme til at tage fat i mig hvis du har nogen spørgsmål og du kan læse mit indlæg, Structured data markup: sådan kommer du i gang, i sin fulde længde, hvor jeg uddyber hvordan du bruger Schema.org til at strukturere dine data.