Mit syn på den seneste tids SEO buzz words

Skrevet af i SEO

Senest opdateret

I mit arbejder støder jeg tit på udtryk som bliver nævnt så tit at de til sidst bliver opfattet som sandheden eller noget særligt!

Nedenfor er mit syn på nogle af disse udtryk som fylder meget i arbejdet med SEO.

SEO er død

Af mange forskellige årsager har adskillige folk travlt med at forklare hvorfor SEO er død.

SEO dør først når Google dør. MEN SEO udvikler sig og det man gjorde for år tilbage gør man ikke længere eller virker ikke længere – lige som de fleste andre fagområder.

Så længe en masse mennesker benytter en søgemaskine (Google, Bing eller en helt tredje) vil det altid give mening at optimere egne muligheder for at blive fundet i søgninger!

Not Provided

Pga. tekniske tiltag er det ikke længere muligt, i Google Analytics, at se hvilket søgeord/søgesætning der ledte brugeren ind på websitet.

Det førte til vild opstandelse og meninger om at måden SEO skulle/kunne udføres på var totalt ændret – andre mente at det ville betyde døden for SEO.

SEO handler om at sørge for at de enkelte sider på et website får optimale muligheder for at blive fundet i en søgning – det har ikke ændret sig.

Hvis “Not provided” tvinger dig til at ændre måden du arbejder med SEO på, så fokus kommer på kvaliteten af siden som helhed og så betragt det som en gave!

Responsive design

Jeg har arbejdet med webudvikling lige så længe som der var været et egentlig internet – dvs. snart 20 år og i al den tid har der været fokus på at websiden ser godt ud og fungere i alle browsere, browserversioner og alle skærme.

Begreber som responsive design, adaptive design og dedicated design dækker alle over noget som webudviklere har udviklet i 15-20 år.

Så selvfølgelig skal dit website se ordentligt ud på en smartphone og en tablet – kald det hvad du vil!

Content marketing

Jeg kommer til at tænke på ”Kejserens nye klæder” når content marketing nævnes. At content, altså tekst på sitet, er vigtigt burde være en no-brainer. SELVFØLGELIG skal teksten på et site være værd at læse – hvorfor ellers skrive tekst?

Der er intet nyt der! MEN der er selvfølgelig mange sites der bør rette fokus mod kvaliteten af deres website.

Opsummering

For at opsummere, så gælder der stadig den samme regel når du skal arbejde med dit website. Hav fokus på at give dine besøgende den bedst mulige oplevelse.