DI konference – Se konkrete SEO eksempler

Skrevet af i SEO

Senest opdateret

Sådan trækker du kunder til din e-shop

Jeg havde den fornøjelse, at være taler ved Dansk Industris e-business konference 5. april på Holckenhavn Slot ved Nyborg.

Jeg foretrækker at vise konkrete SEO eksempler fra deltagernes websites når jeg holder en præsentation, men da min taletid var for kort til det, vil jeg i nedenstående vise resultatet af min gennemgang af diverse deltager websites.

Generelle fejl

På tværs af detagernes sites er der følgende generelle optimeringsmuligheder:

– Optimer title og meta description

– Globale websites skal oplyse Google, at der findes lokale versioner

– 404-siden (den side der kommer når en side ikke findes) skal optimeres

– Oprydning i Googles index – kun vigtige sider skal findes

– Tag ejerskab af jeres Google Local-sider og optimer

– Sørg for at jeres website fungerer på en smartphone

– Implementer sitemap.xml – fortæl Google hvilke sider der er vigtigst

– 301 redirect ”døde” sider dvs. sider som ikke skal bruges på sitet mere

Content, content, content

En lige så generel tendens er, at der mangler fokus på content, altså tekstindhold, med det rette søgeordsfokus.

– Svar på dine potentielle besøgendes spørgsmål, (Hvordan …) – i samme sprog som dine kunder

– Definer hvad der fik dine potentielle besøgende til at søge og producer indhold ud fra det.

– Statistik og grafer tiltrækker links og links skaber trafik og forbedre synlighed i Googles søgeresultater

Søgesider skal ikke findes i Google

Load time – Google elsker hastighed

Https://www.stark.dk redirectes til http://www.silvan.dk

Google Local update

Googles søgeresultat er DIN annonce

Snippets – Ville du klikke på denne?

Ryd op i Googles index

Mobiloptimering

Google leder efter dine vigtigste sider i sitemap.xml

Send den besøgende godt videre fra din fejlside

Fortæl Google hvilken version der skal vises til hvem

Cloaking - Lokalisering uden URL skift

ASO – App Store Optimering

Jeg vil samtidig anbefale, at du læser mine indlæg SEO i 2016 og Søgeordsanalyse – Det vigtigste indenfor SEO

Vil du vide mere?

Hvis du har nogen spørgsmål til ovenstående eksempler eller generelle spørgsmål om hvordan du skaber trafik til dit website, så er du meget velkommen til at tage fat i mig på soren@blidorf.dk eller 61 67 65 13