Hvad er et Google Quick Answer?
Skrevet af Søren Bram Blidorf i SEO
Senest opdateret 08/11/2016
Google Quick Answer er svaret på en søgning foretaget i Google – direkte i søgeresultatet. Typisk bliver populære søgninger på spørgsmål til Quick Answers.
DI konference – Se konkrete SEO eksempler
Skrevet af Søren Bram Blidorf i SEO
Senest opdateret 07/04/2016
Sådan trækker du kunder til din e-shop
Jeg havde den fornøjelse, at være taler ved Dansk Industris e-business konference 5. april på Holckenhavn Slot ved Nyborg.
Søgeordsanalyse – Det vigtigste indenfor SEO
Skrevet af Søren Bram Blidorf i SEO
Senest opdateret 06/04/2016
Hvordan laver man en søgeordsanalyse?
Jeg vil i dette indlæg beskrive hvordan man laver en søgeordsanalyse, hvilke søgeordsværktøjer jeg anbefaler og hvad formålet er med søgeordsanalysen.
En søgeordsanalyse har til formål at kortlægge hvilke ord og sætninger dine potentielle kunder søger på når de søger efter dine ydelser eller produkter.
SEO i 2016
Skrevet af Søren Bram Blidorf i SEO
Senest opdateret 15/01/2016
I 2016 vil der, lige som sidste år, være fokus på Teknik, Indhold og Omtale.
Alligevel er jeg fristet til at sige, at 2016 tegner til at blive et utrolig spændende år med masser af nye muligheder.
Faktisk i en grad hvor jeg vil forudsige at vi tager et STORT skridt hen imod at gøre søgemaskiner, som vi kender dem i dag, overflødige – ligesom man ikke længere skal bruge en radio for at høre radio.
Structured Data Markup
Skrevet af Søren Bram Blidorf i SEO
Senest opdateret 06/11/2015
Hvad er Structured Data Markup?
Det har længe været regnet som en fordel at benytte structured data markup til at definere og strukturere vigtige website informationer, som adresse og telefonnummer, hvilket gør Google i stand til at forstå og benytte data ved lokale søgninger.
Derudover giver structured data markup forskellige muligheder for at påvirke og forbedre visningen af dine søgeresultater – rich snippets, ved at tilføje informationer som lagerstatus og pris (og tidligere også et billede af forfatteren), men fx også breadcrumbs og Sitelinks Search Box.
Sådan integrer du google+ posts på dit website
Skrevet af Søren Bram Blidorf i Webudvikling
Senest opdateret 23/05/2014
Hvis du vil integrere et Google+ indlæg på din blog skal du logge på Google+ og føre musen til højre hjørne af indlægget. Klip derefter på pilen og der kommer en dropdown menu til synes.
Mit syn på den seneste tids SEO buzz words
Skrevet af Søren Bram Blidorf i SEO
Senest opdateret 21/02/2014
I mit arbejder støder jeg tit på udtryk som bliver nævnt så tit at de til sidst bliver opfattet som sandheden eller noget særligt!
Nedenfor er mit syn på nogle af disse udtryk som fylder meget i arbejdet med SEO.
Infinite scroll best practice
Skrevet af Søren Bram Blidorf i SEO
Senest opdateret 19/02/2014
Hvad er infinite scroll
Flere og flere hjemmesider benytter sig af hvad man kalder “Infinite scroll” eller “Uendelig scroll”. Uendelig er måske så meget sagt, men det betyder at websiden/produktsiden udvider sig eller bliver længere, så side 2 (og side 3 osv.) vises der hvor der normalt ville være en “GÅ TIL SIDE 2”-knap.
Du kan se et godt eksempel på Infinite scroll korrekt opsat. Læg mærke til at URL’en skifter i takt med at du scroller længere ned på siden.
Opdater din side i Googles index på ingen tid
Skrevet af Søren Bram Blidorf i SEO
Senest opdateret 20/08/2013
At arbejde med SEO kræver tålmodighed, men det kan være frustrerende at vente på, at den Google optimering du har lavet på din side giver resultater.
Det kan tage mange dage før Googlebot gennemgår din side og dine nye on-page optimeringer er synlige i Googles søgeresultater.
Nedenfor er et lille trick til at få opdateret din side i Google på ingen tid.
SEO i det offentlige
Skrevet af Søren Bram Blidorf i SEO
Senest opdateret 27/05/2013
Jeg arbejder til daglig med søgemaskineoptimering for flere af landets største firmaer og har derfor et godt indblik i hvordan det private klare sig i søgemaskinerne, men jeg vidste generelt ikke noget om hvordan det offentlige klare sig.
Af interesse satte jeg mig for at undersøge hvordan kommuner klare sig set med SEO-briller, altså i forhold til søgemaskineoptimering.
Tænk Mobile og få mere trafik til din side
Skrevet af Søren Bram Blidorf i Mobile
Senest opdateret 22/02/2013
Mobile er det nye sort
Når du planlægger webudvikling er du nødt til at tænke Mobile. Med mindre du har en RIGTIG god grund, hvilket jeg ikke kan komme på, så skal du have en mobilside hvis du har en webside.
I 2012 blev 14% af al E-handel i Danmark foretaget fra en smartphone og samtidig viser statistikken at personer som ejer en smartphone eller tablet handler mere på nettet end andre.
Google Glass – briller med augmented reality
Skrevet af Søren Bram Blidorf i Mobile
Senest opdateret 21/02/2013
Skal du have nye briller? Så skal du måske overveje et par Google-briller
Det har i længere tid stået klart, at Google arbejdede på “Augmented Reality” briller, der vil vise relevante oplysninger for “bæreren” udfra hvad han eller hun møder i sine daglige rutiner.
Projektet er navngivet “Project Glass” og det sætter nye højder for hvilken teknologi der kan blive hver-mands-eje. Googles nye briller flytter tankerne hen på både F16-fly og Star Trek.
Hvad er SEO / Søgemaskineoptimering
Skrevet af Søren Bram Blidorf i SEO
Senest opdateret 18/02/2013
Relevant trafik skaber større salg
SEO (Search Engine Optimization) eller søgemaskineoptimering betyder, at man optimerer en hjemmeside så den genererer mest mulig relevant trafik til hjemmesiden fra søgninger i søgemaskiner som Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex og Naver.
Det handler ikke om at skabe hits, men om at tiltrække flere relevante besøgende til din hjemmeside og derved skabe større salg eller mere eksponering.
Gør det nemt at linke til din hjemmeside
Skrevet af Søren Bram Blidorf i Linkbuilding
Senest opdateret 10/02/2013
At lave linkbuilding er tidskrævende arbejde, derfor er det en rigtig god ide at lade dine besøgende udføre noget af arbejdet for dig.
Hvis du sørger for at have interessant indhold på din hjemmeside, så er der en større sandsynlighed for at dine besøgende ønsker at dele dit indhold med andre.
Derfor bør du gøre det så nemt som muligt for dine besøgende at dele dit indhold og derved skabe links til din hjemmeside.
Nolas Consulting – Hvor kommer navnet fra?
Skrevet af Søren Bram Blidorf i Generelt
Senest opdateret 11/01/2013
Hvad skal barnet hedde?
Da jeg i sin tid skulle navngive mit nye firma, vidste jeg ikke hvad jeg skulle kalde det. Det var selvfølgelig oplagt at kalde det Blidorf Consulting eller noget i den stil, da “Consulting”-navne var det helt store på det tidspunkt.
Jeg havde dog et ønske om at mit efternavn ikke skulle indgå i firmanavnet og derfor måtte hovedet lægges i blød.