Voice Search – Sådan bliver du klar

Skrevet af i SEO

Senest opdateret 18/10/2018

Et af de store SEO buzz words for tiden er, Voice Search, men det er værd at pointere, at det også var et buzz word i 2016 og 2017.

(more…)

Få succes med video

Skrevet af i SEO

Senest opdateret 17/10/2018

Jeg vil starte med at pointere, at jeg er vild med video. Som bruger finder jeg mange af mine oplysninger ved at se video på mobilen og i mit arbejde inden for online markedsføring, er det et fantastisk værktøj.

Derudover er jeg stor fan af Google og deres produkter. Det er i den kontekst at dette indlæg skal læses!

(more…)

Hvad er et Google Quick Answer?

Skrevet af i SEO

Senest opdateret 08/11/2016

Google Quick Answer er svaret på en søgning foretaget i Google – direkte i søgeresultatet. Typisk bliver populære søgninger på spørgsmål til Quick Answers.

(more…)

DI konference – Se konkrete SEO eksempler

Skrevet af i SEO

Senest opdateret 07/04/2016

Sådan trækker du kunder til din e-shop

Jeg havde den fornøjelse, at være taler ved Dansk Industris e-business konference 5. april på Holckenhavn Slot ved Nyborg.

(more…)

Søgeordsanalyse – Det vigtigste indenfor SEO

Skrevet af i SEO

Senest opdateret 06/04/2016

Hvordan laver man en søgeordsanalyse?

Jeg vil i dette indlæg beskrive hvordan man laver en søgeordsanalyse, hvilke søgeordsværktøjer jeg anbefaler og hvad formålet er med søgeordsanalysen.

En søgeordsanalyse har til formål at kortlægge hvilke ord og sætninger dine potentielle kunder søger på når de søger efter dine ydelser eller produkter.

(more…)

SEO i 2016

Skrevet af i SEO

Senest opdateret 15/01/2016

I 2016 vil der, lige som sidste år, være fokus på Teknik, Indhold og Omtale.
Alligevel er jeg fristet til at sige, at 2016 tegner til at blive et utrolig spændende år med masser af nye muligheder.

Faktisk i en grad hvor jeg vil forudsige at vi tager et STORT skridt hen imod at gøre søgemaskiner, som vi kender dem i dag, overflødige – ligesom man ikke længere skal bruge en radio for at høre radio.

(more…)

Structured Data Markup

Skrevet af i SEO

Senest opdateret 06/11/2015

Hvad er Structured Data Markup?

Det har længe været regnet som en fordel at benytte structured data markup til at definere og strukturere vigtige website informationer, som adresse og telefonnummer, hvilket gør Google i stand til at forstå og benytte data ved lokale søgninger.

Derudover giver structured data markup forskellige muligheder for at påvirke og forbedre visningen af dine søgeresultater – rich snippets, ved at tilføje informationer som lagerstatus og pris (og tidligere også et billede af forfatteren), men fx også breadcrumbs og Sitelinks Search Box.

(more…)

Sådan integrer du google+ posts på dit website

Skrevet af i Webudvikling

Senest opdateret 23/05/2014

Hvis du vil integrere et Google+ indlæg på din blog skal du logge på Google+ og føre musen til højre hjørne af indlægget. Klip derefter på pilen og der kommer en dropdown menu til synes.

Integrer Google+ post

(more…)

Mit syn på den seneste tids SEO buzz words

Skrevet af i SEO

Senest opdateret 21/02/2014

I mit arbejder støder jeg tit på udtryk som bliver nævnt så tit at de til sidst bliver opfattet som sandheden eller noget særligt!

Nedenfor er mit syn på nogle af disse udtryk som fylder meget i arbejdet med SEO.

(more…)

Infinite scroll best practice

Skrevet af i SEO

Senest opdateret 19/02/2014

Hvad er infinite scroll

Flere og flere hjemmesider benytter sig af hvad man kalder “Infinite scroll” eller “Uendelig scroll”. Uendelig er måske så meget sagt, men det betyder at websiden/produktsiden udvider sig eller bliver længere, så side 2 (og side 3 osv.) vises der hvor der normalt ville være en “GÅ TIL SIDE 2”-knap.

Du kan se et godt eksempel på Infinite scroll korrekt opsat. Læg mærke til at URL’en skifter i takt med at du scroller længere ned på siden.

(more…)

Opdater din side i Googles index på ingen tid

Skrevet af i SEO

Senest opdateret 20/08/2013

At arbejde med SEO kræver tålmodighed, men det kan være frustrerende at vente på, at den Google optimering du har lavet på din side giver resultater.

Det kan tage mange dage før Googlebot gennemgår din side og dine nye on-page optimeringer er synlige i Googles søgeresultater.

Nedenfor er et lille trick til at få opdateret din side i Google på ingen tid.

(more…)

SEO i det offentlige

Skrevet af i SEO

Senest opdateret 27/05/2013

Jeg arbejder til daglig med søgemaskineoptimering for flere af landets største firmaer og har derfor et godt indblik i hvordan det private klare sig i søgemaskinerne, men jeg vidste generelt ikke noget om hvordan det offentlige klare sig.

Af interesse satte jeg mig for at undersøge hvordan kommuner klare sig set med SEO-briller, altså i forhold til søgemaskineoptimering.

(more…)

Tænk Mobile og få mere trafik til din side

Skrevet af i Mobile

Senest opdateret 22/02/2013

Mobile er det nye sort

Når du planlægger webudvikling er du nødt til at tænke Mobile. Med mindre du har en RIGTIG god grund, hvilket jeg ikke kan komme på, så skal du have en mobilside hvis du har en webside.

I 2012 blev 14% af al E-handel i Danmark foretaget fra en smartphone og samtidig viser statistikken at personer som ejer en smartphone eller tablet handler mere på nettet end andre.

(more…)

Google Glass – briller med augmented reality

Skrevet af i Mobile

Senest opdateret 21/02/2013

Skal du have nye briller? Så skal du måske overveje et par Google-briller

Det har i længere tid stået klart, at Google arbejdede på “Augmented Reality” briller, der vil vise relevante oplysninger for “bæreren” udfra hvad han eller hun møder i sine daglige rutiner.

Projektet er navngivet “Project Glass” og det sætter nye højder for hvilken teknologi der kan blive hver-mands-eje. Googles nye briller flytter tankerne hen på både F16-fly og Star Trek.

(more…)

Hvad er SEO / Søgemaskineoptimering

Skrevet af i SEO

Senest opdateret 18/02/2013

Relevant trafik skaber større salg

SEO (Search Engine Optimization) eller søgemaskineoptimering betyder, at man optimerer en hjemmeside så den genererer mest mulig relevant trafik til hjemmesiden fra søgninger i søgemaskiner som Google, Bing, Yahoo, Baidu, Yandex og Naver.

Det handler ikke om at skabe hits, men om at tiltrække flere relevante besøgende til din hjemmeside og derved skabe større salg eller mere eksponering.

(more…)